پرسشنامه خلاقیت شغلی در محیط صنعتی


توضیحات

پرسشنامه خلاقیت شغلی در محیط صنعتی

 

porseshname-[www.RDaneshjoo.ir]

 

پرسشنامه سنجش خلاقیت در محیط های صنعتی _ سازمانی، به وسیله نسرین جزنی، ساختارسازی شده است. ساختارسازی این پرسشنامه به مدت سه ماه به طول انجامید و بر اساس معرفه هایی دقیق از خلاقیت شغلی انجام گرفت. در گویه سازی این پرسشنامه، منابع معتبر داخل و خارج از کشور به کار برده شدند. پس از ساختار سازی، مطالعات روانسنجی توسط کامکاری، عسکریان و شکرزاده به مدت دو ماه صورت گرفت و از طریق محاسبات روان سنجی، تعداد گویه ها از 50 گویه به 37 گویه تقلیل یافت. فرم نهایی سنجش خلاقیت شغلی نیز با محاسبات روانسنجی و اتکا به تحلیل های پیشرفته ( مثل تحلیل عامل و ضریب تمیز)، انجام گرفت.

شیوه نمره گذاری
مقیاس نمره گذاری این پرسشنامه، سه گزینه ای (موافق، نامطمئن و مخالف) می باشد. حداقل نمره ای که آزمودنی می تواند در این پرسشنامه اخذ نماید، حداقل صفر و حداکثر نمره برابر با 74 می باشد. 

اعتبار و روایی پرسشنامه
روایی سازه ی این پرسشنامه، بر اساس تلفیق چند نظریه صورت گرفته است و مبانی نظری آن به عنوان شهودگرایی و تأکید بر احساس درونی، کنترل هیجان ها و شیوه کنترل شناختی، بهره گیری از نظام های فناوری تفکر، شخصیت خلاق مبتکر، نوآوری و سیالی، تنوع طلبی، استقلال رأی و مقاوم در برابر نفوذ دیگران، هم رنگی با دیگران و انعطاف پذیری: تعریف شده است.



دانلود فایل